Masa Örtüsü Yapımı
İçindekiler
- Masa Örtüsü Yapımı 3D MAX kullanarak Coth nesnesini kullanarak ve Collition Object özelliği yardımı ile masa üzerine serili bir örtü tasarlayacağız. Öncelikle ChamferBox ve diğer elemanları kullanarak aşağıdaki gibi bir masa çiziyoruz. Masamızın üzerine Plane aracı ile örtümüzü biraz yüksekte olacak şekilde seriyoruz. Sağ taraftaki Modifier Listten Cloth özelliğini seçiyoruz. Cloth özelliği içerisindeki Object Properties butonuna tıklıyoruz. Açılan pencereden Add Objects diyerek az önce tasarladığımız masanın en üst yüzeyini seçiyoruz. Masamızın en üstü Collision Object olarak Object Propertiesten işağretliyoruz. Collision Object zaten çarpışılacak nesne demektir. Yani burada masa örtümüz Masa yüzeyine Collision yapacak. İki nesnemizden Plane nesnemiz Cloth (Bez) olarak ayarlı, diğer nesnemiz Collition (çapılacak) nesne olarak ayarlı olmalı. Bu arada masa örtüsü nesnesinin ve masa nesnesinin Segmentlerini en az 60 yapmalısınız. En sonunda Cloth üzerindeki Simulate butonuna bastığınızda aşağıdaki gibi bir görüntü elde edeceksiniz. Aşağıdaki gibi farklı örneklerde mümkün tabi..
- 3D MAX kullanarak Coth nesnesini kullanarak ve Collition Object özelliği yardımı ile masa üzerine serili bir örtü tasarlayacağız.
Masa Örtüsü Yapımı
3D MAX kullanarak Coth nesnesini kullanarak ve Collition Object özelliği yardımı ile masa üzerine serili bir örtü tasarlayacağız.
Öncelikle ChamferBox ve diğer elemanları kullanarak aşağıdaki gibi bir masa çiziyoruz.
Masamızın üzerine Plane aracı ile örtümüzü biraz yüksekte olacak şekilde seriyoruz.
Sağ taraftaki Modifier Listten Cloth özelliğini seçiyoruz.
Cloth özelliği içerisindeki Object Properties butonuna tıklıyoruz.
Açılan pencereden Add Objects diyerek az önce tasarladığımız masanın en üst yüzeyini seçiyoruz.
Masamızın en üstü Collision Object olarak Object Propertiesten işağretliyoruz. Collision Object zaten çarpışılacak nesne demektir. Yani burada masa örtümüz Masa yüzeyine Collision yapacak.
İki nesnemizden Plane nesnemiz Cloth (Bez) olarak ayarlı, diğer nesnemiz Collition (çapılacak) nesne olarak ayarlı olmalı.
Bu arada masa örtüsü nesnesinin ve masa nesnesinin Segmentlerini en az 60 yapmalısınız.
En sonunda Cloth üzerindeki Simulate butonuna bastığınızda aşağıdaki gibi bir görüntü elde edeceksiniz.
Aşağıdaki gibi farklı örneklerde mümkün tabi..
3D MAX kullanarak Coth nesnesini kullanarak ve Collition Object özelliği yardımı ile masa üzerine serili bir örtü tasarlayacağız.
Öncelikle ChamferBox ve diğer elemanları kullanarak aşağıdaki gibi bir masa çiziyoruz.
Masamızın üzerine Plane aracı ile örtümüzü biraz yüksekte olacak şekilde seriyoruz.
Sağ taraftaki Modifier Listten Cloth özelliğini seçiyoruz.
Cloth özelliği içerisindeki Object Properties butonuna tıklıyoruz.
Açılan pencereden Add Objects diyerek az önce tasarladığımız masanın en üst yüzeyini seçiyoruz.
Masamızın en üstü Collision Object olarak Object Propertiesten işağretliyoruz. Collision Object zaten çarpışılacak nesne demektir. Yani burada masa örtümüz Masa yüzeyine Collision yapacak.
İki nesnemizden Plane nesnemiz Cloth (Bez) olarak ayarlı, diğer nesnemiz Collition (çapılacak) nesne olarak ayarlı olmalı.
Bu arada masa örtüsü nesnesinin ve masa nesnesinin Segmentlerini en az 60 yapmalısınız.
En sonunda Cloth üzerindeki Simulate butonuna bastığınızda aşağıdaki gibi bir görüntü elde edeceksiniz.
Aşağıdaki gibi farklı örneklerde mümkün tabi..