3D Max Boolean Kullanımı
İçindekiler
- 3D Max Boolean Kullanımı Boolean kullanarak bir priz nasıl yapılır? Yapmak istediğimiz aşağıdaki gibi bir priz. Öcelilke Extended Primitives altındaki ChamferBox'ı kullanarak bir dikdörtgen prizma çiziyoruz. Top Ekranı ile nesnelerin konumunu devamlı kontrol etmenizi öneririm. Daha sonra bu ChamferBox içerisine bir Cylinder ve onun içerisine de iki küçük Cylinder ekliyoruz. Burada dikkat edilmesi gerekenler yukardaki silinderların konumlarının prizleri oluşturan deliklerin daha derin, priz yuvasını oluşturacak silindirin biraz daha yukarda olması ancak Chamferbox'ın yüzeyinden taşması gerekmekte. Bu yaptığımız priz yuvasını Array komutunu kullanarak çoğaltıyoruz. Array komut ayarları: Şimdi en önemli kısma geldik. Bu dışarı çıkan silindirleri bulundukları alanıda silerek yok edeceğiz ve böylece prizlerimiz oluşmuş olacak. Compound Object Seçeneğini seçtikten sonra ilk çizdiğimiz ChamferBox üzerine tıklıyoruz. Böylece içerisinden parça silinecek temel objeyi seçmiş oluyoruz. Bu objeyi seçtikten sonra Sağ Menüde yer alan ProBoolean aktif olacaktır. Bu objeyi seçtikten sonra Sağ Menüde yer alan ProBoolean aktif olacaktır. Subtraction: Temel nesneden (Picking yapmak) diğer tıklanan nesneleri çıkartır. Merge : Temel nesneye (Picking yapmak) diğer tıklanan nesneleri ekler. Intersection: Temel nesneyle (Picking yapmak) diğer tıklanan nesnelerin keşimlerinden bir nesne türetir. Şimdi Picking yapmak için Start Pickinge basıp, Temel ChamferBoxımızdan çıkarılması gereken objeleri seçelim. Örnekler:
- Boolean kullanarak bir priz nasıl yapılır?
3D Max Boolean Kullanımı
Boolean kullanarak bir priz nasıl yapılır?
Yapmak istediğimiz aşağıdaki gibi bir priz.
Öcelilke Extended Primitives altındaki ChamferBox'ı kullanarak bir dikdörtgen prizma çiziyoruz.
Top Ekranı ile nesnelerin konumunu devamlı kontrol etmenizi öneririm.
Daha sonra bu ChamferBox içerisine bir Cylinder ve onun içerisine de iki küçük Cylinder ekliyoruz.
Burada dikkat edilmesi gerekenler yukardaki silinderların konumlarının prizleri oluşturan deliklerin daha derin, priz yuvasını oluşturacak silindirin biraz daha yukarda olması ancak Chamferbox'ın yüzeyinden taşması gerekmekte.
Bu yaptığımız priz yuvasını Array komutunu kullanarak çoğaltıyoruz.
Array komut ayarları:
Şimdi en önemli kısma geldik. Bu dışarı çıkan silindirleri bulundukları alanıda silerek yok edeceğiz ve böylece prizlerimiz oluşmuş olacak.
Compound Object Seçeneğini seçtikten sonra ilk çizdiğimiz ChamferBox üzerine tıklıyoruz. Böylece içerisinden parça silinecek temel objeyi seçmiş oluyoruz.
Bu objeyi seçtikten sonra Sağ Menüde yer alan ProBoolean aktif olacaktır.
Bu objeyi seçtikten sonra Sağ Menüde yer alan ProBoolean aktif olacaktır.
Subtraction: Temel nesneden (Picking yapmak) diğer tıklanan nesneleri çıkartır.
Merge : Temel nesneye (Picking yapmak) diğer tıklanan nesneleri ekler.
Intersection: Temel nesneyle (Picking yapmak) diğer tıklanan nesnelerin keşimlerinden bir nesne türetir.
Şimdi Picking yapmak için Start Pickinge basıp, Temel ChamferBoxımızdan çıkarılması gereken objeleri seçelim.
Örnekler:
Boolean kullanarak bir priz nasıl yapılır?
Yapmak istediğimiz aşağıdaki gibi bir priz.
Öcelilke Extended Primitives altındaki ChamferBox'ı kullanarak bir dikdörtgen prizma çiziyoruz.
Top Ekranı ile nesnelerin konumunu devamlı kontrol etmenizi öneririm.
Daha sonra bu ChamferBox içerisine bir Cylinder ve onun içerisine de iki küçük Cylinder ekliyoruz.
Burada dikkat edilmesi gerekenler yukardaki silinderların konumlarının prizleri oluşturan deliklerin daha derin, priz yuvasını oluşturacak silindirin biraz daha yukarda olması ancak Chamferbox'ın yüzeyinden taşması gerekmekte.
Bu yaptığımız priz yuvasını Array komutunu kullanarak çoğaltıyoruz.
Array komut ayarları:
Şimdi en önemli kısma geldik. Bu dışarı çıkan silindirleri bulundukları alanıda silerek yok edeceğiz ve böylece prizlerimiz oluşmuş olacak.
Compound Object Seçeneğini seçtikten sonra ilk çizdiğimiz ChamferBox üzerine tıklıyoruz. Böylece içerisinden parça silinecek temel objeyi seçmiş oluyoruz.
Bu objeyi seçtikten sonra Sağ Menüde yer alan ProBoolean aktif olacaktır.
Bu objeyi seçtikten sonra Sağ Menüde yer alan ProBoolean aktif olacaktır.
Subtraction: Temel nesneden (Picking yapmak) diğer tıklanan nesneleri çıkartır.
Merge : Temel nesneye (Picking yapmak) diğer tıklanan nesneleri ekler.
Intersection: Temel nesneyle (Picking yapmak) diğer tıklanan nesnelerin keşimlerinden bir nesne türetir.
Şimdi Picking yapmak için Start Pickinge basıp, Temel ChamferBoxımızdan çıkarılması gereken objeleri seçelim.
Örnekler: