
Metin2 Ateş ve buz questi [Geliştirilmiş]
İçindekiler
state start begin
when login or levelup with pc.level >= 80 begin
local v = find_npc_by_vnum(20023)
if 0 != v then
target.vid("__TARGET__", v, "Soon")
end
end
when __TARGET__.target.click or 20023.chat."Ates ve Buz" with pc.get_level() >= 80 begin
target.delete("__TARGET__")
say_title("Karamsar Ahsap Maske")
say("Ah tam zamaninda! Duydum ki yakin zamanda Sürgün")
say("Magarasindaymissin öyle mi?")
say("Oradan dönen biriyle ilk kez karsilasiyorum.")
say("itiraf etmeliyim ki meraklandim...")
wait()
say("Senin için bir görevim var, ama biraz zor. Ancak,")
say("senin gibi bir adam bunun üstesinden gelebilir.")
say("Bu Karamsar Ahsap Maskeyi al ve Doyyumhwan")
say("bölgesine git. Orada Alev Hayaletlerini bul.")
say("Onlari taniyor olmalisin - tamamen alevle kapli ")
say("küresel yaratiklar.")
say("Eger onlardan birini öldürürsen, maske harekete")
say("geçecek ve küllere dönüsecek. ilk seferde")
say("olmazsa, cesaretini kaybetme.")
say("Daha sonra külleri bana getir.")
wait()
say("Eger daga gideceksen, bana 10 adet Buz Parçasi ")
say("getir. Onlara çok ihtiyacim var.")
say("Yetiler genelde yanlarinda Buz Parçasi tasir!")
say("Öyleyse ne bekliyorsun?")
pc.give_item2("30183", 1)
set_state(kill)
return
end
end
state kill begin
when letter begin
if pc.count_item("30183") > 0 then
send_letter("Ates ve Buz")
else
send_letter("Karamsar Ahsap Maske")
end
end
when button or info begin
say_title("Ates ve Buz")
say("Soon bana su görevi verdi...")
if pc.count_item("30146") < 10 and pc.count_item("30184") < 1 then
say("ihtiyacim olan:")
say_reward(""..10-pc.count_item("30146").." x")
say_item_vnum(30146)
say_reward("1 x")
say_item_vnum(30184)
elseif pc.count_item("30146") >= 10 and pc.count_item("30184") < 1 then
say("Buz Parçalarini buldum.")
say("ihtiyacim olan:")
say_reward("1 x")
say_item_vnum(30184)
elseif pc.count_item("30146") < 10 and pc.count_item("30184") >= 1 then
say("ihtiyacim olan:")
say_reward(""..10-pc.count_item("30146").." x")
say_item_vnum(30146)
say("Karamsar Ahsap Maske, Efsunlu Küllere dönüstü.")
elseif pc.count_item("30146") >= 10 and pc.count_item("30184") >= 1 then
say("Buz Parçalarini buldum.")
say("Karamsar Ahsap Maske, Efsunlu Küllere dönüstü.")
end
if pc.count_item("30183") < 1 and pc.count_item("30184") < 1 then
say_reward("Yanimda")
say_item_vnum(30183)
say_reward("tasimaliyim. Soon'a göre Alev Hayaletleri")
say_reward("öldürdügümde maske Efsunlu Küllere dönüsecek.")
end
end
when 2202.kill with pc.count_item("30183") > 0 begin
local n = number(1,300)
if n <= 15 then
pc.remove_item("30183",1)
pc.give_item2("30184",1)
end
end
when 1106.kill begin
local nn = number(1,200)
if nn <= 15 then
pc.give_item2("30146",1)
end
end
when 20023.chat."Karamsar Ahsap Maske" with pc.get_level() >= 80 begin
if pc.count_item("30146") < 10 or pc.count_item("30184") < 1 then
say("Efsunlu Küller ya da Buz Parçalari sende degil.")
return
else
say("simdi sadece Efsunlu Küllere ve Buz Parçalarina")
say("ihtiyacim var. Harika, biraz bekle...")
wait()
say("ise yaradi! Eski yazida anlatilanlar dogruymus!")
say("Bana getirdigin esyalarla Siyah Buz ürettim.")
say("ilkine bagli olarak senden ikinci bir istegim")
say("var. Bunu da tamamlarsan, sana tüm birikimlerimi")
say("verecegim!")
say("Siyah Buzu Sürgün Magarasina götür ve Karanlik")
say("Tapinakta kurban et.")
pc.remove_item("30184",pc.count_item("30184"))
pc.remove_item("30146",pc.count_item("30146"))
pc.give_item2("30185",1)
set_state(gototapinak)
end
end
end
state gototapinak begin
when letter begin
local v = find_npc_by_vnum(30123)
if v != 0 then
target.vid("__TARGET3__", v, "tapinak")
end
end
when 30123.chat."Siyah Buzu Kurban Et!" with pc.count_item("30185") >= 1 begin
target.delete("__TARGET3__")
say_title("Karanlik Tapinak")
say("Sunaga vardiginda çevrene bir karanlik")
say("yayiliyor. Karanlikta sahipsiz sesler sana")
say("sonsuz izdiraplarini fisildiyorlar.")
say("Burasi gerçekten lanetli bir yer. Siyah Buzu")
say("gerçekten kurban etmek istiyor musun?")
local s = select("Evet! En kötü ne olabilir ki?","Hayir, bu is gözyasiyla bitebilir!")
if s == 1 then
say("Hala dogru yapip yapmadigimdan emin degilim -")
say("magarada bir sey kurban etmek... Eminim Ejderha")
say("Tanri bunu onaylamaz. Keske geri alabilseydim.")
pc.remove_item("30185",pc.count_item("30185"))
set_state(backtosoon)
return
elseif s == 2 then
say("Sanirim en dogrusu buydu. simdi bu Siyah")
say("buzu denize atip ondan kurtulmaliyim.")
set_state(go_to_deniz)
return
end
end
end
state go_to_deniz begin
when letter begin
if pc.get_empire() == 1 then
target.pos("p1", 790, 642, 1, "Siyah Buz ")
elseif pc.get_empire() == 2 then
target.pos("p1", 230, 1091, 21, "Siyah Buz ")
elseif pc.get_empire() == 3 then
target.pos("p1", 850, 298, 41, "Siyah Buz ")
end
send_letter("Siyah Buz")
end
when button or info begin
say_title("Siyah Buz")
say("Siyah Buzu denize at.")
end
when p1.target.arrive begin
target.delete("p1")
local at = select("Siyah Buz'u denize at!","Vazgeç ")
if at == 2 then
return
else
say("Magaranin içinde bir seyleri kurban etmek")
say("gerçekten de çilginca bir fikirdi. En iyisi")
say("Soon'a hiç bir sey olmamis gibi davranmak.")
pc.setqf("lanetsiz",1)
pc.remove_item("30185",pc.count_item("30185"))
set_state(backtosoon)
return
end
end
end
state backtosoon begin
when letter begin
send_letter("Soon'a geri dön.")
local v = find_npc_by_vnum(20023)
if 0 != v then
target.vid("__TARGET4__", v, "Soon")
end
end
when button or info begin
say_title("Karanlik Tapinak")
say("Soon'a geri dönüp ödülümü almaliyim.")
end
when __TARGET4__.target.click begin
target.delete("__TARGET4__")
say_title("Karanlik Tapinak")
say("Harika! iste ödülün.")
pc.give_exp2(120000000)
pc.change_money(30000000)
if pc.getqf("lanetsiz") == 0 then
set_state(lanetlendin)
else
pc.delqf("lanetsiz")
set_state(complete)
end
end
end
state lanetlendin begin
when letter begin
q.set_title("ilginç Canavarlar")
q.start()
end
when button or info begin
say_title("ilginç Canavarlar")
say("Ülkenin bazi kesimlerinde ilginç canavarlarin")
say("görüldügünü duydum.")
say("Umarim Siyah Buzu Sürgün Magarasinda kurban etmem")
say("gerçegiyle ilgili yapilacak bir sey yoktur.")
set_state(complete)
end
end
state complete begin
end